Bilal Özcan yazdı: Reynmen’in sırrını açıklıyorum!

Bilal Özcan, Reynmen hakkında hangi sırrı açıkladı? Tıklanmasıyla alakalı hangi tespitlerde bulundu? Detaylar haberimizde...

Yıllarını müzik sektörüne verenler olan bitene inanamıyor, inanmak istemiyor.

Gerçek müzisyenler, “Reynmen’in tıklanmaları sahte” diye bağıradursun, o milyonları kazanmaya devam ediyor.

İşte Lipton firmasının reklam kampanyası ortada.

Adam sahtekarın biri olsa koca firma onunla işbirliği yapmayı sürdürür mü?

Birkaç gün sonra Belçika’da dünyanın en büyük elektronik müzik festivallerinden Tomorrowland’de, ‘Ela’ şarkısını seslendirecek.

Sahtekar olsa, dev dünya firması onu neden festivale götürsün?

Hem tıklanmalar gerçek olmasa Youtube’un Reynmen’i ‘En Çok Görüntülenenler’ dünya listesine alması mümkün olmazdı.

                                     ……

İşin sırrı çok başka,

Şu anda çok önemli bir değişimin tam ortasındayız,

Ve olan bitene geleneksel gözle bakınca neler yaşandığını anlamlandıramıyoruz,

Kolay olan sebebi seçip, “Bu adam sahtekar” diyoruz…

                                      …….

Bakın müzisyen olmadığı halde şarkı söyleyen ve klipleri milyonlarca defa görüntülenen sadece Reynmen değil ki…

9 yaşındaki oğlum Hido’ya sordum:

“Oğlum, şarkıcı olmadığı halde klibi milyonlarca defa seyredilen kimler var?” 

Cevap verdi, bir çok isim saydı:

 

“YouTuber yani değil mi baba… Hımm… Reynmen’i biliyorsun, bugün baktım ‘Ela’ 28 milyona ulaşmış. Ben çok beğendim, çok güzel şarkı. Çok sevdim. Önceki şarkısı ‘Derdim Olsun’ şarkısı 224 milyon seyredildi. 

Enes Batur’un geçen yıl yaptığı ‘Son Diss’ isimli şarkısının klibi 57 milyon kere görüntülendi, ‘Sen Yerinde Dur’un klibi 55 milyon izlendi. ‘Gel Hadi Gel’in görüntülenme sayısı ise 43 milyondu en son.

Orkun Işıtmak da var baba, çok seviliyor. Ece seçkin’le de şarkı söyledi. Geçen yıl çıkardığı ‘Youtube Çöplüğü’ parçası 16 milyon görüntülenme sayısını buldu. 

Kaya Giray’ın ‘Sorry’ şarkısının görüntülenme sayısı 32 milyon 476 bin. 

Berkcan Güven’in yaklaşık 3 buçuk milyon abonesi var. Hani anneannesiyle bilgi yarışması videoları çeken genç… Şarkısının adı ‘Yeniden’, 9 milyon kez görüntülendi.

 

Mami gerçek adı Berk Muhammet Youber’ların Sonu’ isimli bir şarkısı var, 12 milyon kez seyredildi.”

                                      ……

Evet görüntülenme sayıları ortada.

Bu çocukların hangisinin müzik bilgisi müzisyen olmaya yeter acaba?

Ancak toplumun çoğunun anlayamadığı, önemli olanın müzik bilgisi olmadığı.

Halkın değerlendirmeyi ona göre yapmadığı.

Güvendiği, beğendiği, kendisini eğlendiren, mutlu eden, hayranlık duyduğu kişinin sosyal medyada ürettiği her içeriği izliyor, beğeniyor takipçisi.

Bu video ise video, şarkıysa şarkı, klipse klip…

O kişi takipçilerinin yüreğinde yer edinmiş bir kere, ne yapsa milyonlar arkasında duruyor.

Olay budur.

                     

                                        ……..

Eminim, Reynmen nota bile bilmiyor,

“Solfez nedir?” diye sorsanız ‘Sol far’ anlayabilir,

‘Sol Anahtarı”nı duymuştur ama bilmez, 

Ona, sahip olduğu araba anahtarlarını sorun daha çok ve daha istekli anlatır…

                                   …….

Pekala,                            

“Müzik ve ses eğitimi olmayan, nota bile bilmeyen Reymen ve diğerlerinin şarkıları nasıl bu kadar dinleniyor?

Madem böyle, konservatuarlara ne gerek var?

“Neden insanlar müzisyen olabilmek için konservatuara gidiyor?

Kapatın konservatuarları olsun bitsin!” 

Böyle mi diyelim?

Hayır,

Asla!

Yaşadıklarımızın anlamı, karşılığı bu değil…

                                      ……

Medya Tarihi, Sosyal Tarih, Sosyoloji, Toplum Bilimi kitapları bugünleri yazacak, etüd edecek, detaylı olarak anlatacak…

Yukarıda ne dedim? 

Dünya olarak şu anda büyük bir değişimin ortasındayız…

Yaşadığımız tam da şu:

Sosyal medyanın milyonların istek, beğeni, düşünce ve duygularını anlık olarak yansıtması ve bunun ‘Görüntülenme sayısı, beğen sayısı, yorum sayısı vs’ şeklinde anında reel olarak ölçülebiliyor olması, geleneksel, etki tepki reyting ve değer biçme (fiyatlandırma) ölçümlemelerini alt üst etti.

Toplumun, dünyanın onay verip kullandığı dijital uygulamalar üzerinden yaşamın içinde olma arzusunu eleştirmek beyhude bir direniş…

Değişimin gücü hayatı ele geçirdi!

Ve Sosyal Medya olarak isimlendirilen bu olgu, geleneksel medya anlayışını giderek yok ediyor…

Reynmen ve diğer fenomenlerin şarkıcı olmadan, müziği bilmeden kliplerinin milyonlarca izlenmesi, eski medyanın değer ölçülerinin toplum tarafından artık itibar görmediğini gösteriyor. 

Dolayısıyla çok saygı duyulan, bilgisine ve dürüstlüğüne güvenilen bir kaçı hariç, eski medyadaki insanlar da dönüşüme adapte olmazlarsa yok olup gidecekler…

Artık, her şey her zamankinden daha çok izleyicinin ve okurun elinde,

Artık sektörlere yön verme gücü, gazetelerin, TV reklamlarının, yorumcularının değil, sosyal medyayı izleyen, okuyan ve beğenisini, fikrini oradan beyan edenlerin elinde.

Reynmen ve onun gibiler, sevginin, güvenin gücünü, halkın beğenisini yansıtıyorlar,

Ve elbette her şeyleriyle gerçekler.

-     Bilal Özcan -

YORUM YAP
YORUMLAR